Slagwerk groep

Wie en wat is Slagwerkgroep ‘Almkerk’

Slagwerkgroep Almkerk is een onderdeel van de Koninklijk Erkende Muziekvereniging Nooit Gedacht uit Almkerk en staat sinds 1993 onder leiding van instructeur Pieter Visser uit Werkendam. De slagwerkgroep is als drumband opgericht in 1960, maar in 1992 werd de stap gezet naar slagwerkgroep. Diverse concoursen werden door de groep bezocht met als hoogtepunt in 2010 het Nederlands kampioenschap podium in Dronten en daar werd de slagwerkgroep 2e in hun divisie, dus vice kampioen van Nederland. Na die tijd werd door diverse omstandigheden niet meer meegedaan aan wedstrijden, maar werd wel veelvuldig deelgenomen aan concerten. Langzaam maar zeker werd ook duidelijk dat bepaalde composities niet meer gespeeld konden worden door een te weinig aantal spelers. De laatste jaren werd een keuze gemaakt om te spelen met een vaste set instrumenten. De instructeur heeft een groot aantal composities speciaal voor deze groep van 11 leden met deze bezetting geschreven. In het wedstrijdcircuit wordt dan al vaak de term ‘eentonig’ genoemd, maar dat is dan maar zo. Wekelijks komen de leden in ieder geval nog graag hun hobby uitoefenen.